Saeco Odea Giro Plus

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 92 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Saeco Odea Giro Plus op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

E.P. van Vliet 28-07-2014
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Ik heb deze machine inmiddels 7 jaar in bezig gehad en er erg veel plezier van gehad. Ik heb 'm slechts 1x naar de service afdeling van Saeco gebracht (van Pommeren in Wijk bij Duustede) voor onderhoud en daar is het kraantje van het stoomgedeelte vervangen. Deze mannen weten precies hoe deze machine in elkaar zit. In tegenstelling tot de reparatiedienst van Philips.

Wel ontkalk ik de machine regulier, dus niet de melding wegdrukken, maar ook echt ontkalken. Ik gebruik er de espresso/koffie ontkalken voor van HG.

Ik ben over gegaan naar de nieuwe HD8751/14 van Saeco/Philips. Deze serie wordt niet meer in Italie gemaakt, maar in Roemenie. Dat merk je direct in de prijs. Maar deze zetgroep, materiaal en ontwerp van de machine is nog steeds van Saeco. Dus ik verwachte er ook weer lang mee te doen.

Pluspunten zijn het gemak, de prijs, het ontwerp, de instelbaarheid en de kwaliteit van de koffie.
Nadelen zijn de kleine lekbak, maar 1 lampje voor storing en de stroefheid van de waterbak.

De nieuwe machines hebben de waterbak aan de voorkant en dat werkt veel beter. Mijn vriendin kon de bak soms niet verwijderen en vullen. Dat gaat met de nieuwe machine veel beter.

rek 26-02-2013
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Heb het apparaat nu ruim 1 jaar. Schoonmaken is een lastig, het zoeken naar de rede van een storingsmelding is eveneens lastig (niet echt gebruikersvriendelijk). Vandaag ging hij kapot (maalt geen bonen meer), maar hopen dat hij gerepareerd kan worden.
Dus niet echt tevreden over Saeco. ik weet niet of een eventueel volgende machine weer een Saeco wordt.

saeco gebruiker 17-05-2012
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Heb deze machine nu 6 jaar in gebruik en werkt nog steeds prima. Tot nu toe geen problemen mee gehad. Blij dat we toen deze keuze hebben gemaakt.

dijkwijs 20-06-2012

heb de saeco nu 2 en half jaar, prima, doet het altijd, koffie is prima, wanneer deze stuk mocht gaan koop ik gelijk weer dezelfde.........

hnd 12-05-2012
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Na 5 jaar maar wel (uitgerekend) 35.000 kopjes koffie is het apparaat overleden. Ik vind het toch niet slecht voor een machine in deze prijsklasse. Nooit reparatie gehad! Elke week keurig schoongemaakt (of meerdere keren per week) en ontkalkt per 2 maanden en daardoor hete koffie tot het eind. het lijkt wel dat ik de enige ben in NL met een apparaat welke echt super heeft gewerkt. De keuze voor mij was wederom een Saeco.

kladde 31-12-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

odea giro plus iets meer dan 2 jaar in ons bezit apperaat is reeds 3 x stuk geweest en doet het nu weer niet.
reparaties duren lang en na de eerste reparatie was het na een week weer stuk !!

het meest waardeloze apperaat wat ooit in mijn huis heeft verbleven

T.Aalbers 22-04-2012

IK ben het helemaal met u eens ik heb de machine nu 1,5 en hij is al 5keer terug geweest ik heb ooit de eerste Saeco gehad daar mankeerde zo weinig aan in de 10 jaar.Nu staat hij weer kapot heb hem bij de Makro gekocht die doen er ook niks aan. Vind het vreemd dat philips er niks aan doet .En het is nog gen goedkoop apperaat.Vraag me alleen af dat de consumentbond er niks aan doet.Gr Mevr Kamphuis

Chipper01 26-12-2011

Hallo,

Heb apparaat nu 1 jaar en geniet er nog elke dag van! Met de melkopschuimer maak ik heerlijke schuimige latte macchiato's en voor goede koffie hoef ik dus niet meer buiten de deur te gaan! Wel goed schoonmaken en onderhouden, maar daar is ieder apparaat bij gebaat...
Top product voor mij dus!

Treez 02-12-2011

Update TREEZ: 2-12-2011
2 weken geleden maalde de koffie maar kwam er geen water bij. Eea opgestuurd en is de waterkraan, klemmen en uitloopkit vervangen. Opnieuw ingesteld en het lekkere bakje koffie was er weer. Het druppelen van het water is nu ook gestopt.
Ik heb een groot aantal reviews gelezen en ben het ermee eens dat op technisch vlak dit apparaat teveel kuren vertoont. Een apparaat kan na een half jaar defecten vertonen maar het lijkt erop dat dit structureel is. Ik hoop in ieder geval dat dit de eerste en tevens laatste reparatie van mijn apparaat zal zijn.

Treez 14-08-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Heb geen enkele moeite met het opschuim tuitje. Geeft voor mij geen geknoei en wel een heerlijke schuimlaag. Wel drupt het tuitje naar mijn mening veel te lang na. Ook zodra ik het apparaat aanzet begint de tuit te druppen. Geeft geen ergenis maar wil je een 10 dan adviseer ik de fabrikant hier een oplossing voor te (laten) bedenken. Totaal een halve koffiekop druipwater. Over de duurzaamheid kan ik nog geen review geven.

DV73 23-06-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Sinds een jaar of 3 hebben we dit apparaat. Op zich tevreden, temperatuur zou iets hoger mogen zijn. Nu is de machine in 2 maanden 3x kapot, 3x verschillende dingen. Voor deze prijs een machine afschrijven in 4 jaar is te snel. Neem daarbij ook nog eens de kosten voor reparatie... Wij zijn hem zat.

Philips reageert met een tegoedbon van 20%, mits we op hun eigen bestelsite kopen. Zij verkopen echter voor de adviesprijs, die ligt zo'n 25-30% hoger dan diverse andere aanbieders. Dat is de service en coulance die zij bieden aan "loyale Philips klanten"!

U begrijpt dat wij voor een ander merk gaan.

PS schoonouders hebben een zelfde apparaat, die is na 1 jaar vast volledig vast gelopen dus wij zijn geen uitzondering.

Treez 26-04-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Erg tevreden over dit apparaat. Geniet elke dag weer van de heerlijke verschillende soorten koffie die het maakt. In het begin de tijd nemen de sterkte en hoeveelheid koffie uit te testen. Klein kopje, normale kop en mok. Inderdaad af en toe een onnodige storingsmelding(rode lampje) zonder dat het water op is of het opvangbakje vol is maar dit is makkelijk verholpen door even het rechter bakje uit te nemen en na 2 seconden weer terug te plaatsen. Zowel het water opschuim als de koffie temperatuur is zeer heet! Ook ik vind het een topapparaat voor de prijs die ik ervoor betaalt heb. Het stoompijpje voor het opschuimen van melk gebruik ik ook en het is een fluitje van een cent in gebruik. Het schoonmaken kost geen enkele moeite.
Hoe hij zich op de lange termijn houdt kan ik nog geen uitspraak over doen.
Samengevat hoor je mij niet klagen maar mocht ik toch problemen krijgen met dit apparaat laat ik het weten.

Wolly333 26-03-2011

---------- update review, 26-03-2011 ----------
Ik heb toch even de tijd genomen om mijn review van 27-08-2009 aan te vullen want ik ben nog steeds erg tevreden over dit apparaat en zie dat dit wel eens minder is bij andere gebruikers. Heb deze Saeco nu bijna 2 jaar in gebruik en geniet elke dag weer van de heerlijke koffie die het maakt. Ja ik geef toe dat het af en toe wel een onnodige storingsmelding geeft (rode lampje) zonder dat het water op is of het opvangbakje vol is maar dit is makkelijk verholpen door even het rechter bakje uit te nemen en na 2 seconden weer terug te plaatsen. Geen enkel probleem. Wel elke maand goed het binnenwerk reinigen met warmwater en met een beetje siliconenvet smeren. Ook aan de rubberen ringen smeer ik dan een beetje siliconenvet zodat je minder kans hebt op uitdrogen van het rubber. Heb nog een set reserve ringen liggen maar nog niet nodig gehad. Alle bakken reinig ik dan even in de vaatwasser. Om de 3 a 4 maanden even ontkalken met de daarvoor beschikbare ontkalkingvloeistof van Saeco dat op internet wel te vinden is. Ik vind het een topapparaat voor de prijs die ik ervoor betaalt heb. Namelijk maar 250 euro bij JMH line in Enschede. (tegenwoordig ook in Oldenzaal) Echte aanrader. Het stoompijpje voor het opschuimen van melk gebruik ik helemaal niet meer want dat is alleen maar gesmeer. Gewoon een elektrische melkopschuimer van Lattemento gekocht bij de Kruidvat voor 20 euro. Perfecte schuim zonder enige moeite.

---------- 1e review, 27-08-2009 ----------
Ik heb dit apparaat nu 4 maanden en ben erg positief. Het maakt perfecte koffie maar over het melk-opschuimen kan ik niet veel vertellen omdat ik dat eigenlijk niet veel doe. Te veel gedoe en schoonmaken maar dat is niet de schuld van het apparaat. Dat heb je natuurlijk met elk apparaat. Melk opschuimen kun je het beste met een opschuimer voor de magnetron doen. Lijkt me duidelijk.
Ik gebruik wel een waterfilter en ontkalk netjes op tijd. Ook even wekelijks het binnenwerk spoelen en af en toe smeren met siliconenvet. Dat je het bakje af en toe leeg moet gooien en spoelen en water moet bijvullen heb je bij alle apparaten. Misschien bij de een iets meer dan de andere maar het apparaat staat toch in de keuken dus dat is een kleine moeite. Als je koffie zet met een filterapparaat verdwijnt het gebruikte filter ook niet vanzelf maar te zwijgen over het bijvullen van water.
Hoe hij zich op de lange termijn houdt kan ik nog geen uitspraak over doen.
Dat er betaald moet worden voor reparaties door de fabrikant of onderzoekskosten lijkt me logisch buiten de garantietermijn. Ik weet namelijk niet hoe mensen hun geld verdienen maar ik wil ook graag betaald worden voor mijn uren die ik in werk investeer. Als je vrijwilligers werk verwacht dan moet je bij de zonnebloem zijn ;-)
Zie veel negatieve reacties maar dat zie ik hier eigenlijk wel veel bij alle apparaten. Waarschijnlijk moeten ontevreden gebruikers even gal spuwen en hoor je niet veel van tevreden gebruikers. Die nemen hier vaak de tijd niet voor.
Samengevat hoor je mij niet klagen maar mocht ik toch problemen krijgen met dit apparaat laat ik het zo snel mogelijk weten.

idi73 15-02-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Wij hebben na lang overwegen toch weer een Saeco aangeschaft. Na lang overwegen, omdat wij in 9 jaar 4 saeco's hebben versleten.

Eerst hadden we een professionele die het echt tot het laatst heeft volgehouden. Perfecte machine.

Daarna een Vienna die het na een jaar begaf. Vele kosten gemaakt, nog een half jaartje gedraaid en daarna niks. We hebben wederom een Vienna gekregen van een kennis van ons. Na een jaar hield die er ook mee op. We zijn toen overgestapt op de Incanto.

Hetzelfde liedje. Na anderhalf jaar deed de maalunit raar. Hij bleef maar malen en malen. Nu konden wij de unit wel vervangen, maar daar hadden wij geen zin meer in. Je betaald een hoop geld en dan verwacht je toch kwaliteit.

We hebben van een ander merk een tijd een handmatige espresso apparaat gehad. Maar de koffie van de Saeco apparaten vinden wij toch het lekkerst.

Dus nu hebben wij de Odea Giro Plus.

Het is inderdaad waar dat de lichtjes heel snel beginnen te branden. Maar dat is vaak heel snel opgelost. Door de handleiding te lezen of op internet te zoeken.

Voor kleine dingen zoals koffie loopt niet meer door kunt u op de site http://www.saecosupport.nl/nl/faqs/odea-giro-plus/ de oplossing vinden. Dit is zelf heel erg gemakkelijk op te lossen. Wij hadden het probleem zelf ook en door op deze site te kijken hebben wij het razendsnel opgelost.

Het apparaat ziet er goed uit, werkt goed en is in vergelijking met de andere apparaten muisstil.

Ik ben erg blij weer met mijn Saeco en drink weer koffie met veel plezier

pleun58 06-02-2011
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Wij hebben dit apparaat al 2 1/2 jaar...2 jaar garantie en na 2 jaar en drie maanden de kofiiemolen kapot.reparatiekosten 179 euro...coulance van philips 45 euro....dus je koopt een apparaat met garantie van 2 jaar en dat betekend dat hij na 2 jaar en 3 maanden wel kapot kan gaan...volgens e care kwam dit euvel vaak voor bij deze machine....inmiddels toch laten maken voor 130 euro en nu 2 maanden later weer kapot...geeft geen water...ik heb een email geschreven naar philips en ben zeer benieuwd wat ze nu te melden hebben en hoe ze nu gaan reageren of dat we weer afgescheept worden met 45 euro...
Over het appaaraat zelf zijn we wel tevreden, lekkere koffie,voor zolang hij het doet.

niet doen 23-11-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Koop een andere machine! Hier krijgt u spijt van. Die van mij is al een keer gerepareerd, maar stopte er na 2 weken toch weer mee. Nu buiten de garantietijd. Het appartaat hapert altijd nadat het een tijdje (meer dan 2 uur) heeft stilgestaan.

advangel 20-11-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Wij hebben de Giro een half jaar in ons bezit. We hebben diverse koffiebonen uitgeprobeerd, maar het is even zoeken welke boon het best in de smaak valt icm het apparaat. Enige tijd Movenpick geprobeerd, maar het apparaat ging na een paar kopjes waterige koffie zetten. Dan moet je eerst een aantal koppen zetten en weggooien zodat het apparaat zichzelf weer kan 'afstellen'. Misschien een tip voor de zoekers: Uit dit apparaat is de Illy regular roast het allerlekkerst. Bovendien heeft het apparaat minder vaak 'afstelmomenten'.

Vooralsnog weinig klachten dus.

marian53 09-11-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Heb deze machine al bijna 5 jaar. Nooit problemen mee gehad. Inderdaad even wennen als er een lichtje gaat branden wat je moet doen. Maar de koffie is fantastisch. Gebruik de koffie van Kruidvat, niet duur en heel goed. Misschien daarom nooit problemen.

dijkwijs 05-10-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Prima ding. de koffie is heerlijk, gebruik veel merken koffie; DE, AH, V EN D, persoonlijk vinden DE dorkroast het lekkerst. en voor die prijs, koop ik volgend jaar mocht deze stuk gaan een nieuwe...........

B. Onemans 13-09-2010

---------- update review, 13-09-2010 ----------
Saeco Odea Giro 6 jaar in ons bezit geweest.

Advies:
KOOP EEN ANDERE MACHINE !

Er zijn enorm veel negatieve reviews en deze berusten allemaal op waarheid

---------- 1e review, 22-05-2009 ----------
Wij worden helemaal gestoord van dit apparaat! advies: KOOP EEN ANDERE !

pluspunten:
Heerlijke cappuciono
Heet water functie, makkelijk voor thee
Stoombereiding

minpunten:
Het zijn er talloze maar hier dan de belangrijkste:

Koffietemperatuur is gewoon te laag, zeg maar geust lauw.

Iedere keer verschrikkelijk veel handelingen te verrichten Om de haverklap alles schoonmaken of bijvullen.

Zeer storingsgevoelig apparaat. We hebben hem ook al een keertje ter reparatie op moeten sturen.

We worden gestoord van die rode lampjes. Voor elk bakje koffie ben je drie keer alles aan het controleren. Is er nog genoeg water, is het afvalbakje leeg, staat de knop van het stoompijpje wel goed, zit de deksel van de koffiebonen wel goed. 9 van de 10 keer is alles goed, maar moet alles wel open en dicht voordat het lampje op groen gaat.

Je schaamt je dood als er visite getuige van de ellende is. Al snel grijp je de oude vertrouwde DE-koffiezetapparaat welke gelukkig nopg niet weggegooid was.

Grapes56 06-08-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

De Saeco is nu een week in ons bezit en we zijn erg enthousiast.
Eenvoudige bediening en heerlijke koffie wat wil je nog meer?
Hopelijk blijven we zo blij!

Jos50 28-06-2010

Op mijn 50 verjaardag een Odea
van mijn kinderen gekregen.
Na twee weken ingebruik kwam er geen koffie uit. bij de tweede reparatie heb ik zelfs een pak koffie meegekregen, de DE bleek te vet. ook met deze verbeterde uitvoering koffie (wordt bij aanschaf niets over gezegd in de handleiding) bleek eveneens na twee dagen niet meer te werken. Volgens reparateur heeft de Odea twee weken proefgedraaid in de kantine, met succes. Hier geloof ik dus niets van. kan mij iemand vertellen of hij hetzelfde probleem heeft en hoe dit is opgelost. De internet winkel verwijst mij enkel maar door naar de fabriek. Hier heb ik dus niets aan want de fabriek stuurd mij van het kastje naar de muur. Dit is mijn eerste Odea maar tevens mijn laatste.

TonBrals 20-05-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Ik heb deze machine inmiddels 1,5 jaar en de smaak van de koffie is werkelijk super. De machine heeft inderdaad wel eens wat problemen, hij raakt verstopt door DE koffie!! Dit is overigens heel makkelijk zelf te verhelpen door het zeefje uit het element te halen en goed schoon te maken. Daar heb je echt geen monteur voor nodig. Daarnaast regelmatig ontkalken en de unit licht smeren met het bijgeleverde smeermiddel.

PeterOss 26-02-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

We hebben het apparaat nu drie jaar in ons bezit en het is met afstand het meest waardeloze apparaat wat ik ooit heb aangeschaft. Het ging in de garantieperiode 5 keer stuk, werd elke keer netjes opgehaald en weer teruggebracht om vervolgens gewoon weer stuk te gaan. De transporteur had er volgens eigen zeggen een dagtaak aan. De koffie is goed, dat moet ik wel eerlijk zeggen, maar voordat je endelijk een kopje gemaakt hebt, moet je eerst enkele keren het uitlekbakje of koffiebakje legen. Het apparaat is nu weer defect (lekkend stoompijpje en een afgebroken stoompijpje) en ik ben er helemaal klaar mee. Laten repareren heb ik geen zin in omdat je sowieso al 80 euro betaald voor onderzoekskosten en daarbij komen nog de reparatie kosten. We gaan uitkijken naar een ander apparaat en dat wordt zeker geen Saeco meer.

Heidiws 30-01-2010
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Wij hebben een Saeco odea go.
Vanaf de eerste dag maakt hij heel veel herrie; niet alleen het malen, maar ook tijdens het koffie zetten. Volgens mij is dit niet normaal. Laatst vertelde iemand, dat dit bij zijn machine niet zo was.
Weet iemand waardoor dit komt? Moet ik ermee terug? Hij is nog geen jaar oud.
gr heidi

Sijmons 09-12-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Wij hebben ook deze saeco gekocht bij de D.E. winkel.
Hij was in de reclame.
489 euries.
We hebben er 2x problemen mee gehad en deze zelf op kunnen lossen. Gelukkig ben ik erg handig met elec. apparatuur.
Nu is het apparaat weer defect. De hoofdzekering slaat eruit oftewel kortsluiting.
Wanneer het apparaat in koude stand wordt aangezet gaat het goed totdat er water wordt geperst. Machine opengemaakt en wat blijkt er is een lekkage van het stoomkraantje.
Zoals ik ook lees in de reviews een erg veel voorkomend euvel. Bij het openen maken van het apparaat valt het mij op hoe kneuterig dit apparaat in elkaar is gezet. Het water liep zo over de elektrasnoeren in het apparaat. Nu ik het apparaat aan de binnenzijde heb gezien vraag ik me af waarom hiervoor rond de 400 euries moet worden betaald. Hij is het niet waard.
Afijn ik repareer de machine wederom met 2 nieuwe rubbertjes. De volgende expressomachine is voor mij geen Saeco.

Rter 12-11-2009
Geschreven voor: Saeco Odea Giro Plus

Perfect werkend apparaat met goede kwaliteit koffie.
Waarschijnlijk behandelen degene die er problemen mee hebben het apparaat niet zoals het behandeld moet worden.
Tijdig schoonmaken volgens de gebruiksaanwijzing en je hebt geen problemen.
Alle functies werken naar behoren en je kunty ook direct heet water tappen voor Thee, ronduit ideaal apparaat.